Google AMP: Ultimele statistici arata ca un procent peste 75% dintre utilizatorii care efectueaza cautari de pe mobil sau tableta abandoneaza un site daca viteza de incarcare a paginii web este mai mare de 3 secunde, conform Google. Da, utilizatorii iubesc viteza, la fel si Google!

Plecand de la aceste premise, in 2015 s-a lansat un proiect nou, AMP- Accelerated Mobile Pages, menit sa aduca un zambet pe buzele vitezomanilor din online. In Romania a aparut in toamna anului 2016, iar site-urile incep usor, usor sa adopte acest nou format.

Daca esti owner de business, ai un site de prezentare sau magaazsin online, esti specialist de marketing si iti doresti ca utilizatorii sa aiba o experienta mai buna pe device-urile mobile atunci cand interactioneaza cu site-ul tau, te invit sa citesti articolul de astazi.

Ce este Google AMP?

AMP este un proiect open source care are ca drept scop redarea continutul paginilor web mult mai rapid pe device-urile mobile. Initial a fost creat doar pentru site-uri de publishing, insa acum functioneaza pe orice pagina care are preponderent elemente statice ( ex: pagini de prezentare, articole de blog, site-uri de stiri,pagini categorii si pagini de produs etc.)
Vei recunoaste paginile foarte usor dupa semnul in forma de fulger de la finalul denumirii site-ului:

Google AMP

Cum iti poate ajuta AMP site-ul?

Cel mai mare beneficiu il reprezinta imbunatatirea experientei utilizatorului pe dispozitivele mobile. Avand in vedere ca device-urile mobile devin principalele dispozitive folosite de utilizatori, este important sa oferim un site care se incarca rapid. In medie, paginile AMP se incarca de 3 ori mai repede decat varianta non-AMP, timpul de raspuns putand cobora sub 1 secunda.

O data cu imbunatatirea vitezei, utilizatorul va sta mai mult pe site, va vizita mai multe pagini, iar bounce rate-ul va scadea.

Avand in vedere aceste lucruri, daca utilizatorul are o experienta mai buna pe pagina AMP, acesta va converti mult mai usor.

In final, acesta este si scopul: utilizatorii care ajung pe pagina noastra sa converteasca, fie ca este vorba de o vanzare, abonarea la newsletter sau completarea unui formular.

Ce influenta are AMP asupra optimizarii site-ului (SEO)?

Cei de la Google au afirmat ca AMP nu va fi un factor de ranking direct, insa:

  • viteza site-ului este un factor de ranking, iar daca 2 site-uri, unul cu varianta AMP si unul Non-AMP concureaza, iar singura diferenta dintre ele ar fi viteza, Google il va favoriza si il va arata mai sus in rezultatele de cautare pe cel care se incarca mai repede
  • daca o pagina AMP are mai multe click-uri, bounce-ul mai mic si utilizatorii gasesc informatia a fi relevanta, din nou Google va favoriza astfel de site-uri in pozitionari

Scopul celor de la AMP este sa livreze cea mai buna experienta pe mobile, iar daca iti doresti conversii mai multe sau CTR mai bun, trebuie sa te pozitionezi in fata concurentei cu un site mult mai rapid, mai ales daca majoritatea traficului tau vine de pe device-urile mobile.

Verifica viteza site-ului tau pe dispozitivele mobile

Google pune la dispozitia tuturor modalitatea prin care site-ul tau este scanat, iar tu poti vedea rezultatele legate de viteza siteului atat pe mobil, cat si pentru desktop-uri.

Verifica viteza site-ului tau, accesand link-ul de mai jos:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Daca scorul pentru mobil este mai mic de 80, atunci ar trebui sa te gandesti la implementarea Google AMP.

site de prezentare

Daca iti doresti implementarea AMP pentru site-ul tau, nu ezita sa ne contactezi.

Contacteaza-ne acum